,

Temele sunt pentru copii sau pentru părinţi?

Toti parintii care au copii la scoala, ca sunt mai mititei sau mai maricei, par sa fie atinsi de acelasi virus agresiv, cu efecte nocive pe viata: TEMELE PENTRU ACASA !!!

Ca are copilul teme, pot intelege , ar avea un pic de sens tinand cont de psihologia educatiei, insa cu cerul si pamantul nu pricep cand vine vorba sa raspund la intrebarea PENTRU CINE SUNT DATE ACESTE TEME: PENTRU COPII SAU PENTRU PARINTI ?

Si cum curiozitatea mea caracteristica nu-mi da pace, incep sa gandesc si eu ca tot omu’ :

  1. Copilul merge la scoala, asadar in mintea lui este necesar sa se sedimenteze cunostintele, cu ajutorul exercitiilor pentru acasa ;
  2. Copilul a fost prezent la ore, cadrul didactic a predat o lectie noua astfel incat copilul a priceput si a inteles despre ce este vorba in evolutia cunoasterii :);
  3. Doamna ( sau fiecare doamna de la gimnaziu ) tine cont de nivelul clasei astfel incat tema sa nu fie nici prea-prea, nici foarte-foarte, altfel spus de nivel mediu, ca pana la urma cine vrea performanta si olimpiade nu are decat sa faca meditatii in particular ;
  4. Temele sunt astfel concepute incat sa le poti rezolva tinand cont de faptul ca primesti teme la toate materiile si fiecare solicita un anumit buget de timp alocat ;
  5. Doamna de la clasa stie care este nivelul cognitiv al varstei elevului de la o anumita clasa ( masurat in ani impliniti ) pentru a nu aparea fenomenul  suprasolicitarii ;
  6. Cadrul didactic da elevilor teme pe care le verifica , intr-un fel sau altul si ofera feedback, pentru ca altfel acestea nu au nici o valoare si nu intaresc motivatia copilului de a le mai face pe viitor;
  7. In sfarsit, toate cadrele didactice implicate in procesul de invatamant stiu de nevoia vitala a copiilor de a se juca, de a avea timp liber ( si puscariasii au ) si tin cont de aceasta .

Consider ca aceste premise de baza sunt luate in consideratie atunci cand cadrul didactic, oricare ar fi acela ( am auzit ca se fac mai nou referate si la sport , sa nu care cumva sa discriminam vreo disciplina), are competenta de a da teme pentru acasa elevilor ( adica copiilor care sunt in rolul de elevi , o parte a zilei ).

Asadar, vii si tu acasa , de la job si ce sa vezi ? Esti obosit, surmenat dupa o zi intreaga de munca, poate vrei sa te odihnesti putin, nu mai zic ca te asteapta treburile gospodaresti ca deh, mai trebuie sa si mancati… Ei bine, copilul te asteapta ca painea calda SA FACETI TEMELE !!!

Ce nu inteleg este de ce nu si le face singur ? Pai, ce , pe vremea mea statea cineva sa ma impinga de la spate ? Si iarasi nu pricep, ceva nu pare a fi in regula  sau poate mai multe :

  1. Daca doamna explica pe intelesul copiilor, cum se face de ei nu pricep ?
  2. Daca temele sunt in beneficiul copilului, el cum de simte contrariul ?
  3. Cum se conecteaza aceste teme de realitatea in care traieste copilul zi de zi ?
  4. Daca ele sunt corect dozate, de ce te apuca 11 noaptea facand teme, mai nou se mai fac si dimineata in drum spre scoala?
  5. Cum se face ca s-a dezvoltat o retea de parinti suport facatori-verificatori de teme ? Ai zice ca acestia merg la scoala 🙂 si intre noi fie vorba, abia asteapta vacantele sa-si mai traga sufletul !!!
  6. Daca mai adaug si greselile de tipar din manual si muuuuultele culegeri , deja e prea mult ;
  7. Dar despre epuizarea copiilor, fizic , mental si emotional vorbeste cineva ?

Azi asa, maine asa, simti ca-ti vine sa mergi la ministrul educatiei sa il interpelezi:

DOMNULE MINISTRU, LAMURITI-MA SI PE MINE, VA ROG: PENTRU CINE SUNT TEMELE, PENTRU COPII SAU PENTRU PARINTI ???

Foto credit www.freepik.com


Dacă ai rezonat cu conţinutul articolului îl poţi distribui prietenilor şi te poţi abona la Newsletter aici pentru a primi alte noutăţi ale Mirelei.

Distribuie
Coşul tău de cumpărături
Shop cart Coşul tău de cumpărături este gol